Saturday 2 March 2013

Peminat Setia & Syukran!!!

Assalamualaikum, Salam sejahtera dan Salam Blogging...~


Sebelum bercerita dengan panjang lebar, saya nak tanya dengan kawan-kawan yang sedang membaca entry saya ni...hmm...kenal ngan Ustzah Fatimah Syarha binti Mohd Noordin dan suaminya Dr. Farhan Hadi bin Mohd Taib...???

Mesti ada yang kenal kan..dan mungkin juga ada yang x kenal mereka kan...huhu...pertanyaan ni berkait dengan tajuk saya hari ni iaitu ‘Peminat Setia’...~ walaupun saya bukanlah seperti Ustazah Fatimah Syarha, seorang penulis novel islamik, seorang graduan UIAM dalam pengkhususan Fiqh dan Psikologi...tapi perasaan minat yang teramat sangat dan kagum terhadap hasil nukilan Fatimah Syarha ni membuatkan saya tertarik untuk memiliki semua buku-buku yang penulisnya Fatimah Syarha...huhu..~

Ntahlah kenapa saya boleh jadi peminat setia hasil karya Fatimah Syarha...saya mula minat novelis islami ni tym form 5...fisrt tym beli buku hasil mukilan Fatimah Syarha ni...tajuknya, 'Pemilik Cintaku Setelah Allah & Rasul'...


Start sana, saya mula dah berjinak-jinak dengan novel tebal-tebal ni...tp bukan novel cinta,novel jiwang-jiwang macam yang selalu orang beli 2...saya cuma lebih minat novel cinta islamik karya Fatimah Syarha dan suaminya sahaja...huhu...~
 (memilih la plak..hmm...-_- )

Hasil penulisan mereka banyak yang memberi kita ilmu yang dapat mengingatkan kita kepada Allah...sebab kebanyakkan cerita yang ditulis selari dengan syariat islam...dan terutama sekali, saya minat buku Fatimah Syarha ni sebab, cerita yang ditulis dalam sesetengah keluaran buku mereka sebenarnya cerita realiti hidup Fatimah Syarha  sendiri bersama Dr.Farhan Hadi...walaupun tidak diberitahu secara tersurat, tapi bila kita tahu sikit-sikit cerita hidup mereka yang sebenar, automatik kita dapat detect yang cerita dalam buku 2 cerita hidup mereka berdua secara tersiratnya... best dan romantik sangat-sangat...hmm...^_^ ~

Dikesempatan ni juga,berkaitan dengan tajuk entry saya hari ni...saya nak ucapkan terima kasih banyak-banyak dan teramat sangat kepada ‘SAHABAT’ saya yang murah hati belanja saya buku Fatimah Syarha dan suaminya yang tajuknya, ‘Cinta High Class & Cintaku Kerana Agamamu’ ~


Hmm..kalau nak tw...ni la antara salah satu buku yang lama dah saya idam-idam kan dari tahun lepas tym form 5...tahun ni Alhamdulillah dapat juga rezeki...Allah datangkan rezeki dengan mudah ja...date buku ni dibeli pada 05 Febuari 2012, hari Selasa...selepas penat mencari dan kumpul bahan-bahan untuk PBS Syariah kat Mahkamah Rendah Syariah...hee..~

Saya sendiri pun x tw apa motif atau tujuan atau apa-apa la kenapa dia belanja saya...tetiba ja ‘sahabat’ saya 2 belanja belikan buku idaman saya... ^__^ walaupun memang malu mw terima, memang x berani mw ambik, tp memandangkan itulah buku yang saya idam-idamkan selama ni, saya terima ja la...kawan yang temankan saya tym 2 pun memaksa juga ambik,jadi, terima ja la...even xtw kenapa tetiba belanja,hmm...sebab saya dan ‘sahabat’ saya 2, baru-baru ja rapat start tahun ni...start sama-sama bekerjasama tym cari bahan kat Mahkamah...pelik, tapi itulah realitinya...

Hmmm...xpa2...apa-apa pun, terima kasih SAHABATKU...jasamu dikenang, semoga niat yang baik dan ikhlas itu dibalas dengan syurga yang menanti oleh Allah s.w.t...insyaaAllah...Syukran ‘En.R’ !!!! ^^,


Wallahuaklam...Wassalamualaikum wbt...~
maaf salah dan silap...~

No comments:

Post a Comment