Friday 11 May 2012

Hadapinya Dengan Senyuman ^^,

       
        Suka duka hari klmarin merupakan salah 1 ujian yg Allah beri kat saya utk melihat sejauh mana hambaNya ini sabar dan mngahadapinya dgn tenang.Bagi sy sgt susah bila xda orang skliling bg sy semangat n nasihat..hmm..


        Alhamdulillah masih ada org yg memahami perangai sy yg sntiasa perlukan smgt dan nasihat bila brdepan ngn mslah mcm 2.trm kseh kazenku Pika dan shbt2 azian yg tw crta psl ni..xmw lg fikir Ya Allah..huuu..hanya Allah ja tw mcmna prasaan azian tym 2..hmm..
        
        Wlau papun,sy tetap dpt hadapinya dgn senyuman wlaupn hati x senyum..relax org ckp..sbb knp??sebab,sy rasa aura semangat dari org skliling azian tym 2 sgt kuat!dan smgt itulah membantu sy supaya x melayan sgt prsaan skit hti 2..Alhamdulillah..

        "Allah tidak membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya..",ayat 286,surah Al-Baqarah


        Bila ingat kat ayat Al-Quran ni,trus sy trfikir..apa guna sy sedih2 kan,sdangkan kita tw yg kita BOLEH menghadapi semua dugaan Allah dgn mudah dan tenang..xda makananye..sayang air mata ja bila ingat balik..huhu...

         "Kita seharusnya sentiasa bersyukur dan redha dengan apa yang berlaku kepada kita.TAPI! jangan cuma pasrah dan menyerah mcm 2 ja..Manusia boleh mengubah 'takdir'.BAGAIMANA??? iaitu dengan USAHA dan DOA kepada ALLAh swt.."

         "Jangan menyerah dengan apa yang kamu inginkan,memang sulit untuk menunggu,tapi akan jadi lebih sulit bila kamu menyesal."

        Kata2 ni memang membawa maksud yg tersirat dalam masalah yang selalu saya fikir..dalam erti kata lain tentang perasaan la...tapi,klu kwn2 nak tw...kata2 ni pun boleh juga kita guna dalam kehidupan seharian selain dari mslh perasaan..contohnya pelajaran,kewangan,cita-cita dan sewaktu dengannya..btul kan???

        So,saya dan korang semua mesti KUAT bila brhadapan dengan dugaan Allah..but like me,wlpun ada motivasi sndri,tp sy tetap perlukan supporter dr org sekeliling trutamanya mak abah n sahabat2 yg kenal jenis sy mcmna..kwn2 tw jg kan sy ni mcmna..hehehe..korang pun msti ada yang mcm azian kan..hihi..setiap orang msti ada cara trsendiri jg..kan?? (^_^)






       


       

No comments:

Post a Comment